Äntligen...

är internet fixat!Nu så, efter 2 veckors frånvaro är det dags att blogga igen.

Vad har då hänt de snaste veckorna, jo vi har flyttat till en underbar lägenhet som kommer bli ännu mer underbar när vi är i ordning.

Amelia växer för var dag och väger numer 6575, och har alltså numer gått upp 2 kg sen hon föddes.Hon som klassades som stor vid födseln ( 4430 ) klassas numer som liten. Men, hon är världens finaste tjej och kämpar på med mat och hälsa. Hon har börjat äta lite gröt och äter även jättebra med ersättning. Hostan är fortfarande nåt hon har kvar, men så kan det vara länge. Hon är så duktig.



Mammas

Nåt annat positivt med att bo i Haninge är att Heidi med barn bor här så där är vi ofta och leker. Amelia tycker det är så roligt att komma bort och träffa andra barn.
Vi bor även på markplan så jag slipper bära unge upp för massor trappor och i sommar kommer vi ha en liten tomt, guld värt.

Och vikten då, ja det höll ju inte i längden att äta LCHF men jag äter indre och inte massa gosaker. Försöker även träna, vilket jag kom igång med ordentligt men blev förkyld så bakslag där. Men vet ni, jag har bara 2,5 kg kvar nu. Jag är riktigt stolt över mig själv, har kämpat på ordentligt dessa 5 månader sen Amelia kom. Nu ska det tränas och gå långa promenader så kommer nog kroppen snart vara i form igen. Visst kanske jag aldrig får tillbaka den platta mage jag en gång hade men whatever..

Idag är det alla hjärtans dag, larvigt egentligen men vadå, nåt att fira. Alla säger alltid att vadå, man älskar varann varje dag och visar sin uppskattning bla bla bla, men gör vi det då?! Självklart ska man inte behöva visa sin kärlek genom att köpa massa grejer men en liten bukett blommor gör en glad och likaså lite choklad.
Hoppas alla får en fin dag! Och även om man inte har en partner får man inte glömma att man har familj och vänner som älskar en.

Puss på er alla fina!


Kommentarer
Postat av: carro

Hej! Vad skönt att ni har kommit i ordning nu!

Här ska det börjas packas snart hehe.

Ja jo han mår bättre, värre med mig tyvärr, har tappat min röst helt och hållet, fruktansvärt irriterande.

Hur som helst hehe.

Härligt o höra att det går framåt för dig med vikten, jag har ju bestämt att göra detox, då jag tror det kan vara det som behövs för mig att gå ner i vikt, nu går jag bara ner 3 kg sen är det stopp, så jag hoppas på en nystart =)

Hoppas ni kryar på er snabbt!

Kram kram

2011-02-14 @ 11:56:36
URL: http://czachrisson.wordpress.com
Postat av: Mästerkocken Lennie Valentino

Härligt att ni flyttat och trivs så bra redan! Lilla stumpan är så söt så! Junior är också en "lättviktare" om man jämför med hans jämnåriga kamrater... ligger långt ner på viktkurvan, men är inte underviktig. De växer nog ikapp ska du se!



Soppdieten är väl inte heller någon hit i långa loppet... Men vi sa att vi skulle köra i en månad som en kick-start och det gjorde vi! Nu äter vi MYCKET mindre portioner och mindre sötsaker, och på så vis färre kalorier. Det är bra! Du ska inte noja över att du har några kilon kvar, herregud du fick ju barn för fem-sex månader sen! Och den där magen.. tja, den blir nog aldrig lika platt som förr.. inte på mig i alla fall! M sa här om dagen att jag börjar bli gammal när jag visade min fresha buk... (på skoj)



Nu ser vi fram emot dop, så att vi får träffas lite också!



Puss på er från oss

2011-02-16 @ 21:23:23
URL: http://mamiforlife.blogg.se/
Postat av: Killmamman

vilken söt bild!

2011-03-10 @ 21:23:41
URL: http://killmamman.wordpress.com/
Postat av: Erica

Vilken söt flicka du har! Ett riktigt litet sockergryn=) Läste att även din lilla inte var så liten när hon föddes, min Anton vägde 4390 g, 2 veckor för tidigt född. Nu är han en lite mindre kille även där precis som din flicka=) När föddes hon?

2011-03-11 @ 21:55:38
URL: http://eae.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0