Seg söndag..

Hoppas alla har haft en bra helg!

Här har det varit full fart, igår var jag och Amelia hos Nathalie och hennes två killar. Dom har blvit så stora..helt sjukt!
På kvällen blev det fest för min del, det var verkligen roligt men idag mår man som man förtjänar.
Imorse när jag vakna ville jag bara dra täcket över huvudet men hade helt glömt bort att Sebastian hade match. Var bara för mig att pallra mig upp ur sängen och ta hand om min dotter. Segt, men vi har haft en lugn och mysig dag i soffan framför tvn. Såna dagar behövs med!

Nu är det slut på allt julledigt och Sebastian ska börja jobba igen, så blir bara jag och lillan hemma. Gud va jag längtar till vi flyttar! Är världens projekt att släpa ner Amelia i liggdelen för alla trappor, hon börjar bli tung.
På fredag ska hon vaccineras, så kan nog bli en rolig helg, eller inte.

Hoppas ni har haft det bra i helgen!


Kommentarer
Postat av: Errki

När J-boy vaccinerades första gången blev han väldigt ledsen när han fick själva sprutorna.. = ( Sedan var han lugn tills kvällen. Sen skrek han en timme (trodde att vi skulle få en asjobbig natt) men sen somnade han och sov för första gången 5 timmar i sträck.. Så det behöver inte vara skit med vaccin..

; ) De andra gångerna han fått sprutor har gått galant, mest en själv som tycker att det är jobbigt... Trots att man är syrra.. Hoppas att det går bra!

2011-01-09 @ 21:18:44
URL: http://mamiforlife.blogg.se/
Postat av: Fia

Tack =)

Ja jag väntar på att tjejernas hår ska börja växa!! Jag själv var typ flint tills jag var över året och Neo fick inget hår direkt förrän han fyllt året.

Jag vill ju sätta fina tofsar!!

2011-01-09 @ 21:41:32
URL: http://www.ensidaomallt.se/Sofsan/
Postat av: Fia

Tjejerna blir 9 månader på lördag =)

Men dom kom i vecka 34+1 så dom är lite små för sin ålder =)

Hur gammal är eran lilla sötnos?

2011-01-09 @ 21:55:05
URL: http://www.ensidaomallt.se/Sofsan/
Postat av: Fia

Jag vägde också nått på 4kg när jag föddes, jag vägde mest av mina syskon =)

Nova vägde 1970g och Nora 2045g och dom var 44cm långa. Dom kändes verkligen som små dockor.Jag vågade knappt hålla dom i början.Nu när jag ser tillbaka på kort så ser dom ännu mindre ut än hur jag minns dom.



Vad har hon varit för sjuk?

2011-01-09 @ 22:22:36
URL: http://www.ensidaomallt.se/Sofsan/
Postat av: Fia

Usch så jobbigt!Finns inget värre än när dom små är sjuka.Kan tänka mig man oroar sig ännu mer när dom är precis nyfödda.Kikhosta med mitt i allt =(

Skönt iaf att det är på bättringsväg =)

Våra tjejer hade en jäkla hosta som vägrade att ge med sig men nu så, peppar peppar.Neo drar med sig många basilusker från dagis.



Vart ska ni flytta?

2011-01-09 @ 22:49:20
URL: http://www.ensidaomallt.se/Sofsan/
Postat av: Fia

Bor ni också i Linköping?



Det måste ha varit jätte tufft att inte få ha henne hos er första natten!

Vi har ju ett barn sen innan så mannen sov bara första natten hos mig.Tjejerna fick ligga inne på IVA.Vilket dom gjorde i två nätter innan dom flyttade till NEO och då flyttade jag in till dom.Det blev ett jäkla spring för dom var uppkopplade så dom hade koll på syre/andning och det pep hela tiden dygnet runt kändes det som.

Var hon också uppkopplad?

Sen skulle tjejerna sondas var tredje timma ZZzzz Dom fråga mig flera gånger om dom skulle ta ut dom på natten så jag fick sova men det ville jag inte.Jag ville ju inte lämna ifrån mig mina bebisar heller!Hemma sen är det ju ingen som kommer och tar dom.



Vet dom hur det kom sig att hon fått kikhosta?

2011-01-09 @ 23:35:45
URL: http://www.ensidaomallt.se/Sofsan/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0