Hellu..

Idag har vi haft Therese och Joona här på fika, plus bebis i magen. Underbart. Känns som igår jag satt med stor mage och folk klappa på den.. Blir kul och se vem som bor därinne, tror en liten tjej!
Stod emot både lussebulle och pepparkaka. Starkt Rebecka!

Idag kör jag alltså igång, ligger 6 kg plus till mitt första mål.. Sen är det lagom, så får jag se om jag kanske förlorar lite extra kilon efter det.
Tänker fortfarande köra på Lchf, passade mig perfekt.
Någon annan som har testat den?
Hur som helst tänkte jag 1 kg i veckan, går jag ner mer är ju bara det positivt.
Träna ska jag försöka med minst 2 gånger i veckan, och så fort snön är borta kommer det bli massor promenader med.
Känner mig riktigt riktigt taggad.
Ska väl se om jag slänger in en bild på degmagen sen..

Ha en bra kväll!


Kommentarer
Postat av: Fru Jensen

Hej!



Ja jag har kört LCHF ett par gånger tidigare, senast i höstas och då gick jag ner 10 kg ganska enkelt faktiskt. Jag har haft en rätt lång paus över jul och nyår och lagt på mig ett par kilo så nu sätter jag igång igen! Ska gifta mig i juni så jag behöver verkligen komma i form...



Några tips... Ja du, jag skulle nog säga att sockret definitivt är den största boven på alla sätt så man bör undvika allt som innehåller för mycket socker och förutom allt det självklara så är röd paprika, tomater, rotfrukter och frukt exempel på sånt som är för sött.

Samtliga lightprodukter bör också undvikas då det framkallar sötsug. Vill man vara extra noggrann kan man låta bli att äta allt som innehåller tillsatser, alltså undvika alla E-ämnen.



Ät regelbundet så slipper du alla typer av blodsockerfall, jag försöker få i mig nåt var tredje timme så slipper jag dessutom bli sådär otäckt vrålhungrig. Ägg är väl en LCHF:ares bästa livsmedel och det är något jag äter massor av i alla möjliga olika former.



Lycka till, har du några andra frågor eller funderingar är det bara att du hör av dig!



Så himla söt hon är Amelia!



Kram Johanna

2011-01-04 @ 11:51:26
URL: http://fru-jensen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0