Förkylda..

är både jag och Amelia.Stackars liten är så ledsen. Hon vill bara ligga i famnen hela tiden,och då blir en annan helt handikappad. Men allt för min lilla kicka.

Känns som att Amelia knappt varit annat än förkyld sen vi kom hem från sjukhuset. Visst,det är förkylningstider men 3 ggr och hon är knappt 2 månader?
Nu var det ju så att Amelia fick en infektion vid födseln, vilket gjorde att vi fick ligga på Neo i 6 dagar så kanske att hon är svagare än andra vad vet jag.. Eller så brås hon bara på sin mamma som alltid varit mycket sjuk ända sen barnsben.



Amelia på sjukhuset 2 dagar gammal.



Amelia togs till Neo ca 2 timmar efter födseln, man hann inte tänka så mycket då ,dels var man helt borta efter förlossningen och så var man så himla trött. Dom sa till oss att vi fick sitta med henne under natten om vi ville men vi valde att gå till Special BB och sova. Jag kände mig trygg med att lämna henne, och vi behövde få sova lite för att orka. Vaknade väldigt tidigt på mogonen och kände att jag ville gå till henne och den känslan kommer jag ihåg än. Att få se mitt lilla fina barn igen..Att få sitta och hålla i henne och klä på henne kläderna vi tagit med..
Dagarna som följde efter var väldigt jobbiga, mycket provtagningar där dom stack lillan flera gånger om, antibiotika, sondmatning och personal som sprang in i rummet hela tiden. Det kändes nästan som att det var deras barn mer än vårt.
Amelia sondmatades alltså första 6 dagarna så vi fick aldrig amningen att funka, men det får gå ändå. Huvudsaken är att hon får i sig mat och är mätt.
När man låg där kändes det som man aldrig skulle få komma hem, och det kändes jobbigt och se henne sjuk och inte veta vad det var men till slut vart hon så bra att vi fick åka hem. Det var så underbart att komma hem, hade inte varit utanför sjukhusets dörrar mer än 1 gång på 1 vecka, jag hade saknat våra katter så mycket och det var så skönt att det äntligen bara var våran lilla familj. Är glad och tacksam över att Amelia blev frisk fort och att hon växer ordentligt även om hon har valt att hoppa ner en kurva från födelsevikten.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0