Godmorgon 16 dec!

8 dagar kvar!

Natten var väl helt ok. Dock vakna min lilla krigare klockan 00.30 unefär av hostan. Den var riktigt jobbig så fick sitta med henne i knät tills det lugna sig. Hon fick lite mat med och somna om.
Nu ligger hon i sängen och sover gott. Det är så hemskt att se henne såhär. Vill så gärna ha något mot hostan så hon slipper den men hon är väl helt enkelt för liten.
Tuff start för henne, kommer bli en tuff tjej!

Idag är mina planer lika med noll. Kanske fika med en vän. Hope so. Tänker nog inte gå ut i allafall. Är några minus och snön öser ner. Alldeles för tråkigt väder för oss.

Kattis, tack för peppen!Ska ta de lite lugnt nu i jul och nyår, sen köra stenhårt!
Puss på er!

Ha en bra dag alla!


Kommentarer
Postat av: caroline

ja hihi visst är han :)

vad skönt att det är bättre med hostan på din lilla gullis, då brukar man kunna se ljuset i tunneln hehe.

Här hostas det med om nätterna men men.

Ha en fin dag!

Kram

2010-12-16 @ 10:00:10
URL: http://czachrisson.blogspot.com
Postat av: caroline

Ja man tycker ju det borde finnas någon slags slemlösande till bebisar under året men jag vet inte.



Man känner sig ju så maktlös när man inget kan göra.

Har du testat att ge henne lite vatten när hon är som slemigast?



Ventolinet vet jag är i första hand luftvidgande men när vi började med det så kom hostan så jag antar att det har gjort så det slem som satt fast släpper iaf. Sen om det hjälper mot hostan vet jag inte. Vi kör rätt flitigt med koksalt också, ressenäs tror jag den heter.

Koksaltet är ju helt ofarligt och kan du ge precis när som.

Nezeril är nog mer som nässpray.



Ne usch för sjuka barn man mår själv pyton.

Men har hon haft någon feber?

Kram

2010-12-16 @ 11:10:25
Postat av: sara - mamma till wilda

Det finns nog medicin fast hon är så liten. Tror du att det är för tufft för henne så ring läkare. Bättre att fråga en gång för mycket

2010-12-16 @ 12:51:18
URL: http://saratilling.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0